Мога да кажа за Дофинансиране, което се дава на бюджета на основни или средни училища, в които бройките на децата, в някои паралелки са под минималния брой за паралелките по действащата наредба на МОН. Например за начален етап минималния броя на деца в една паралелка трябва да е 14 /четиринадесет/.Ако в една паралелка има само 12 деца, то директорът на училището трябва с докладна записка до кмета на общината да иска дофинансиране за тези две недостигащи до минималния брой ученици, като се учножи ЕРС за един ученик по 2. А ако има и други паралелки с недостиг на ученици до минималния брой-събират се всички бройки недостигащи ученици и се умножават по ЕРС. За прогимназиален етап минималния брой ученици в паралеките е 16 /шестнадесет/. Основното финансиране на училището е умножения действителен брой на децата в училището по ЕРС за едно дете. /ЕРС-единен разходен стандарт за един ученик, за една учебна година/. Общините в България са разделени на 7 групи и за всяка група има различен ЕРС. ЕРС се определят един или повече пъти годишно с Решения на МС /министерския съвет/. Кметът на общината внася искане до Общинския съвет, който на своя сесия, като точка от дневния ред, обсъжда и гласува Решение, с което утвърждава или не утвърждава исканата сума за дофинансиране на даденото училище.