Етимологията на ембиънт (амбиент) е заимствана от френското ambiance - буквално атмосфера.
В различните области освен стандартия смисъл за обстановка и среда, има значението и на креатив, новаторство, разчупено мислене, футуристична всеобхватност на представяне, авангардна артистичност, нихилистичен дизайн и отричане на консервативните естетични норми.
Пример:
Ембиънт музика (Ambient music), отхвърляща наложените стилове на изразяване. Обхваща различни подстилове на фоново звучене, например тази на Брайън Ино, Жан-Мишел Жар и др.
Ембиънт реклами (Ambient ads) - интуитивни и невероятно авангардни приложения в практиката, които разчупват стандартните ни представи за реклама. Например този страхотен дизайн, който напомня, че колкото и дигитализиран да става светът около нас, няма нищо, което да се сравни с физическото въздействие на една книга!